Rabu, 15 Februari 2012

Makluman Pengambil alihan PLGDP oleh BPG

Adalah dimaklumkan bahawa mulai 1 Januari 2012, pentadbiran dan pengurusan PLGDP Zon Utara, Tengah, Timur dan Selatan telah diambil alih sepenuhnya oleh Bahagian Pendidikan Guru daripada Institut Pendidikan Guru Kampus Sultan Abdul Halim, Ipoh, Tengku Ampuan Afzan dan Temenggung Ibrahim yang diamanahkan sebelum ini untuk menguruskan PLGDP-PLGDP tersebut.

Pengambil alihan ini bertepatan dengan pengasingan fungsi BPG dan IPGM di mana BPG menumpukan kepada latihan guru dalam perkhidmatan (keguruan) manakala IPGM menumpukan kepada latihan pra perkhidmatan (perguruan).

Walau bagaimanapun pengambil alihan ini tidak mengubah peranan dan tanggungjawab yang dimainkan oleh PLGDP seperti sebelum ini. Ketika ini PLGDP Zon Tengah dterajui oleh En. Kamarulzaman bin Abd Rahman selaku Penyelaras dan dibantu oleh Pn. Nurhidayati bt Mohd Masdar (pentadbiran dan tempahan), Cik Ruziana bt Sekon (pengurusan program) dan Cik Nor Aquia bt Emla (kebersihan dan keselamatan). Selain itu, PLGDP ini juga diperkuatkan dengan lima orang pengawal keselamatan dan lima orang pekerja kebersihan.

1 ulasan:

  1. Selamat datang saya ucapkan pada En. Kamarulzaman, Pn. Nurhidayati, Cik Ruziana dan Cik Noor Aquia.

    BalasPadam